2010 |
91 |
Budapesti Történeti Múzeum |
Kétszáz lépcsőn a történelembe |
9883280 |
9883280 |
A pályázati anyag összeállításánál a kiírásban szereplő szempontokon túl figyelembe vettük a Budapesti Történeti Múzeumban több év alatt kialakult múzeumpedagógiai gyakorlatot, és annak tapasztalatait. Múzeumunk élen járt olyan új múzeumpedagógiai foglakozások és módszerek kidolgozásában, mint a jelmezes tárlatvezetések, és történelmi foglalkozások. E mellett a pályázat lehetőséget adott számunkra új foglalkozásformák kidolgozására és megvalósítására is. A fentieknek megfelelően többféle programot, foglalkozást és egyéb rendezvény tartottunk. A pályázat kiírásával és céljával összhangban, az egy éven át tartó sorozatba igyekeztünk bevonni a tanulókat óvodástól, az egyetemi hallgatóig és az egyéni látogatókon túl, több generációnak is szóló közös programokat szerveztünk. Kifejezetten általános iskolásoknak tartottuk a múzeumi órákat. |
2010 |
113 |
Óbudai Múzeum |
"Itthon Óbudán" - Az Óbudai Múzeum oktatási és közművelődési programjai |
11086406 |
11086406 |
Az �Itthon Óbudán � az Óbudai Múzeum oktatási és közművelődési programjai c. projekt célja, hogy az Óbudai Múzeum profiljához igazodva az oktatási intézmények pedagógiai programjában megfogalmazott oktatási-nevelési, kompetenciafejlesztési céljait és az élethosszig tartó tanulás iránylevét támogatva múzeumi oktatási és közművelődési szolgáltatást nyújtson a Budapest III. kerületében élő/tanuló gyermekek és családok számára. Pályázatunkban 40 db tematikus foglalkozást, 4 db múzeumi napot, 6 db egész napos családi foglalkozás megvalósítását vállaltuk. A fentiek közül a jelentéstételi időszak lezártáig a következő tevékenységek valósultak meg: A tervezett 6 db családi napból eddig 1 családi nap került megrendezésre 2010.06.18-án a Múzeumok Éjszakáján. Az erre a napra tervezett családi programok, koncertek nagy érdeklődésre számot tartva zajlottak le. |
2010 |
131 |
Tomory Lajos Múzeum |
Körülöttünk forog a világ? Összefogással múltunk értékeinek megismeréséért. A Pedagógiai és Helytörténeti Gyűjtemény és a kerületi általános és középiskolák együttműködése múzeumpedagógiai foglalkozások megtartására. |
7451100 |
7451100 |
A XVIII. kerületi Pedagógiai Intézet és Helytörténeti Gyűjtemény a 2010-2011-es tanévben, 13 hónap alatt, 4 általános és 1 speciális iskolával együttműködve valósította meg a „Körülöttünk forog a világ – Összefogással múltunk értékeinek megismertetéséért” című múzeumpedagógiai programsorozatot a TÁMOP 3.2.8/10/B/KMR Múzeumok Mindenkinek program – Múzeumok oktatási-képzési szerepének erősítése pályázati kiírásban nyertes projekt keretében. A programban a Bókay Árpád Általános Iskola, az Eötvös Loránd Általános Iskola, a Csontváry Kosztka Tivadar Általános és Alternatív Iskola, a Vörösmarty Mihály Ének-zenei Nyelvi Általános Iskola és a XVIII. kerületi SOFI vettek részt. A 99 foglalkozáson 654 diák ismerkedhetett az interaktív program során a helytörténettel, a múzeumok, helytörténeti gyűjtemények világával, kincseivel. |
2010 |
165 |
Magyar Népi Iparművészeti Múzeum |
Népművészet - népi iparművészet tegnap, ma, holnap - hagyományőrző és kisebbségi programok a Hagyományok Háza - Magyar Népi Iparművészeti Múzeumban |
20000000 |
20000000 |
A jelentéstételi időszakban a pályázatban vállalt feladatokat, az egy múzeumi óra sorozat kivételével maradéktalanul teljesítettük. - Megvalósult foglalkozások: 5 múzeumi óra (Szent Benedek Általános Iskola és két tanítási nyelvű Gimnázium) 8 múzeumi nap (Hunfalvy János Fővárosi Gyakorló Szakközépiskola, Kosztolányi D. Gimnázium, Vakok Speciális Szakiskolája) 10 múzeumi szakkör (Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium) 12 családi nap (Kodály Z. Kórusiskola, Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium) 21 műhelyfoglalkozás (Kodály Z. Kórusiskola, Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium) 20 szabadegyetem (Szent Gellért Katolikus Általános Iskola és Gimnázium, Montessori Gimnázium) 20 speciális foglalkozás (Vakok Speciális Szakiskolája) 29 tematikus foglalkozás (Montessori Gimnázium) - Befejeződött a foglalkozásokhoz szükséges alapanyagok beszerzése. |
2010 |
147 |
Magyar Nemzeti Múzeum |
Múzeumi mátrix - A Magyar Nemzeti Múzeum múzeumpedagógiai programsorozata az iskolai oktatás élményszerű kiegészítésére |
19500000 |
19500000 |
Az előkészítő fázist követően a projekt szakmai megvalósítását 2010. szeptemberében kezdtük meg. Előrehaladásunk eddig az előzetes szakmai terveknek megfelelően zajlott. 7 oktatási intézménnyel állunk együttműködésben, a számukra tervezett öszesen 178 múzeumi óra és tematikus foglalkozás 46 %-át, 82 órát tartottuk meg 2011. február 6-ig. "Régészeti korok-ősi kulturák a Kárpát-medencében"- 10 alkalomból álló tematikus foglalkozás sorozat általános iskolák felső tagozata számára: A régészeti sorozat az egyik legnagyobb óraszámú foglalkozásunk. 3 iskolából összesen 130 gyermekkel dolgozunk együtt, osztályonként 4-7 óra került megtartásra. A foglalkozássorozat keretében nyomon követjük a múzeumban folyó régészeti szakmai tevékenység egyes lépcsőfokait, ezen keresztül valósul meg Magyarország és a Kárpát-medence régészeti örökségének megismerése. |
2010 |
541 |
MECSEKI BÁNYÁSZATI MÚZEUM MÁZASZÁSZVÁRI KIÁLLÍTÓHELYE |
" Van-e élet bányászat nélkül" Múzeumi órák a Mecseki Bányászati Gyűjteményben |
6516290 |
6516290 |
A Központi Bányászati Múzeum Mecseki Bányászati Gyűjteménye 2010 júliusában nyerte el jelen projekt alapját képező támogatást. Sajnos a 2010-ben lezajlott államigazgatási változások jelentős hatást gyakoroltak a pályázati munkára. A jelentős csúszások hatására – a tervezettel szemben – csak késve indulhatott meg az előkészítés, valamint a megvalósítási szakasz. Az előkészítés során Gardánfalvi László múzeumpedagógus és Schuller Balázs muzeológus elkészítette a 3-3 féle múzeumi nap és tematikus foglalkozás forgatókönyvét, képességeik szerint kidolgozták az egyes foglalkozások tematikáját, óravázlatait, továbbá elkészítették a kapcsolódó segédanyagok vázlatát. Mindezeket immáron a megvalósítás időszakára áthúzódóan felkért szakértők ellenőrizték és kiegészítették. |
2010 |
141 |
Sziklakórház Atombunker Múzeum |
Emberek az embertelenségben |
18874759 |
18874759 |
A Sziklakórház Múzeum „Emberek az embertelenségben” c. múzeumpedagógiai projektje a pályázatban vállalt szakmai feltételek szerint zajlott. 2011. augusztus 19-én sor került a pályázat szakmai megvalósításának ellenőrzésére, mely szerint a projekt az eredeti elképzelések alapján valósult meg és a szakmai tevékenységről megfelelő szakmai dokumentáció készült. A második projekt előrehaladási és a monitoring látogatási jegyzőkönyv szerint is a jelentéstételi időszakara vonatkozóan a projekt nagy része teljesült. Így a formális oktatást segítő múzeumpedagógiai foglalkozások vállalt célértéke (43 db foglakozás, az informális és nem formális tanulást segítő múzeumpedagógiai foglalkozások (70 db) teljesült a megvalósítási időszakban, ezzel pedig mind a foglakozások számát, mind a foglalkozások létszámát tekintve teljesültek a pályázatban megjelölt célértékek. |