2011 |
868 |
Szombathelyi Képtár |
"Kreatívitás és környezet" -A Szombathelyi Képtár infrastrukturális fejlesztése az oktatási-képzési szerepének erősítése érdekében |
22043360 |
22043360 |
A Szombathelyi Képtár az oktatásban betöltött szerepe mindig is jelentős volt. Az intézmény koncepciója jelent projekt által a vizuális művészetekkel a legkisebb korosztálytól kezdve az egyetemi hallgatók és a felnőtt korosztályúak, illetve a fogyatékkal élők számára is korszerű, magas színvonalú iskolán kívüli képzésekben részesülhetnek. A támogatható tevékenységek közül a következőkre nyújtjuk be pályázatunkat: 1) Oktató Múzeum - Oktató terek kialakításához felújítási munkálatok (padlózat, villanyszerelés, festés) - múzeumpedagógiai programok lebonyolításához szükséges berendezések - eszközbeszerzés (bútorzat) 2) Virtuális pontok az oktató múzeumhoz - IKT eszközök beszerzése (számítógép, szoftver, projektor, monitor, Plazma TV, házi mozi rendszer) 3) A fogyatékkal élők számára kis léptékű épület átalakítás (rámpa; mozgáskorlátozott wc kialakítás) és infokommunikációs akadálymentesítés (útbaigazító táblák, megközelítő útvonal kialakítása, braille tábla, kaputelefon). |
2011 |
467 |
BALATONI MÚZEUM |
Múzeumpedagógiai foglalkoztató és virtuális pont kialakítása a Balatoni Múzeumban. |
34220784 |
34220784 |
A projekt célja egy múzeumpedagógiai foglalkoztató terem, valamint egy virtuális tudáspont létrehozása a keszthelyi Balatoni Múzeum első emeletén, melyek alkalmasak szakkörök, előadássorozatok megtartására az oktatási intézmények képzési tevékenységének kiegészítésére több korosztály és látáskorlátozottak számára. A projekt során beszerzésre kerül a foglalkoztató terem bútorzata, módszertani segédeszközei, múzeumpedagógiai szemléltető eszközei valamint a virtuális pont kialakításához szükséges IKT eszközök. A tervezett szemléltető eszközök, tárgymásolatok, öltözékek, makettek stb., az őskortól a XX. századik ölelik fel a Balaton múltját. A projekt megvalósítása lehetőséget teremt a 110 éves intézmény valamint az állandó kiállításhoz kapcsolódó - részben már digitalizált - " balatoni kutatások felhalmozott tudásanyagának" eléréséhez, óvódáskortól a felnőttkorig, lehetővé téve így az "egy életen át tartó" tartó (lifelong learning) tanulás elvének érvényre juttatását. |
2010 |
77 |
Völgységi Múzeum |
Iskolabarát Völgységi Múzeum |
12764532 |
12764532 |
A Völgységi Múzeum fejlesztése során az A és C komponens megvalósítását tervezzük. Az "A" komponensen belül a kiállítás német szobájába tervezzük egy új oktatótér kialakítását, mely helyet biztosít különböhő diákkorosztályok és felnőttek számára. Az emeleti időszaki kiállítótérben és előadóteremben a meglévő oktatótér modernizációját szeretnénk megvalósítani, ahol az elavult eszközöket modern technikával szeretnénk bővíteni. A Perczel szoba kiállótóteremben elhelyezésre kerülő intormációs pultnál a beépített indukciós hurok a nagyothallók számára funcionál, valamint a mozgáskorlátozottaknak elérhetővé teszi az emeleti tárlatot. A "C" komponens megvalósítása szükséges a múzeumpedagógiai szolgáltatások biztosításához. Ehhez számítógépek, audiovizuális eszközök beszerzése szükséges. Múzeumi tanösvény programunkhoz aktív információs táblát szeretnénk elhelyezni a múzeum előtti téren. Válaszható tevékenység: gyermeksarok, ahol a tárgyak tapinthatók az óvodások számára. |
2010 |
610 |
Magyar Nemzeti Múzeum Báthori István Múzeuma |
Báthori István Múzeum iskolabarát fejlesztése és oktatási-képzési szerepének infrastruktúrális erősítése |
15010848 |
15010848 |
A Báthori István Múzeum a Sz-Sz-B megyei Múzeumok Igazgatóságának tagintézménye. Sikeres pályázat esetén a Múzeumban kialakított oktató térrel és virtuális ponttal lehetőség nyílik arra, hogy mind a múzeum tudományos szakemberei, mind a múzeumpedagógusok folyamatosan és rendszeresen bekapcsolhassák a múzeumi tudás átadását az egész életen át tartó tanulás folyamatába. Célunk, hogy a múzeumi munkát alkalmassá tegyük arra, hogy korszerű oktató-, szórakoztató-, élményt nyújtó programokat fogadjon be, illetve kínáljon. Fokozottabban bekapcsolódnunk a nemzetközi gyakorlatban elfogadott és ma már elvárt játszva tanulás (gyermek), az egész életen át tanulás (felnőtt) elvének és módszertanának átvételébe, elterjesztésébe, használatába, természetesen szoros együttműködésben az illető település, kistérség, illetve a régió pedagógusaival, oktatási és közművelődési szakembereivel. |
2010 |
779 |
Móra Ferenc Múzeum |
Látványtár kialakítása a Móra Ferenc Múzeumban |
46129547 |
46129547 |
A projekt célja a szegedi Móra Ferenc Múzeum oktatási-képzési szerepének megerősítése Szegeden és Csongrád Megyében, néprajzi és természettudományos látványraktár kialakításával. Fejlesztésünk keretében a már meglévő raktárak kismértékű átalakításával, megfelelő bútorzat beszerzésével, az őrzésvédelmi és műtárgybiztonsági feltételek infrastruktúrájának megteremtésével nyilvánosan látogathatóvá tesszük közel 2000 tárgyunkat a nyilvánosság széles körű tájékoztatása mellett. Projektünk eredményeként 2 teremből álló, igényesen kialakított látványraktár alakul ki, a megkötött együttműködések pedig biztosítják, hogy a formális és informális oktatási alkalmak száma 10%-kal, így az alkalmakon részt vevők száma is növekedik. Hosszú távú hatásként szemléletformálást remélünk, amelyet a természettudományi érdeklődés felkeltése és hagyományaink interaktív megismerése alapozhat meg a jövő nemzedékében. |
2010 |
638 |
Paksi Városi Múzeum |
Paksi Képtár iskolabarát fejlesztése |
19740342 |
19740342 |
A Paksi Képtár 1991-től kezdte működését, jelenlegi végleges helyét 2006-ban Európai Uniós támogatásnak köszönhetően nyerte el. A részben önnálló szervként működő Városi Múzeumhoz tartozik. Az épület a kortárs művészet alkotásainak ad otthont, akadálymentesített, tágas terekkel rendelkezik. A Képtár a város lakossága, diákok, óvodások, felnőttek részére szervez előadásokat, foglalkozásokat. A cél ennek továbbfejlesztése, és múzeumpedagógiai szakmai háttér fejlesztésének segítése,támogatása a projekt segítségével. Így sor kerül a belső tér átalakítására, üvegfalak segítségével 20 fős gyermekfoglalkoztató, 15 fő befogadóképességű oktatóterem kialakítására, könyvtár/médiatér lehatárolására, bútorok, IKT eszközök beszerzésére. A Pályázó célja továbbá 1 virtuális pont létrehozása, tanulási alkalmak számának növelése és szakmai tevékenység megvalósítása. A projekt összhangban van Paks Város fejlesztési céljaival, a helyi oktatás fejlesztésével. |
2010 |
33 |
Magyar Nemzeti Múzeum Palóc Múzeuma |
A palóc etnokultúra kincsestára -Tanulmányi raktár létesítése a Palóc Múzeum gyűjteményeiből |
97114473 |
97114473 |
A Palóc Múzeum lapidáriumának bővítésével olyan együttes tér, oktatóterem jön létre, amely különféle múzeumpedagógiai foglalkozások, oktató programok színterévé válik. Részben a nyilvánosság elöl elzárt, ám országosan is a népművészeti alkotások élvonalába tartozó palóc néprajzi tárgyakat, irodalomtörténeti gyűjteményünk Madách Imréhez és Mikszáth Kálmánhoz kapcsolódó emlékeit, illetve a történeti gyűjteménynek a volt megyeszékhelyre jellemző tárgyi anyagát mutatja be tanulmányi raktár formájában, oktatóteremmel, virtuális pontokkal kombinálva. A fejlesztés olyan komplex szolgáltatás feltételeit teremti meg, amellyel a múzeum nagyobb szerepet vállal a formális és nem formális tanulás támogatásában. A gyűjteményi raktárak anyagának szakszerű módon való láthatóvá tétele, kutathatósága és az alkotókészséget, kreativitást fejlesztő oktatási célú közösségi tér kialakítása erősíti az intézmény szerepét a megye közösségi, kulturális életében. |
2010 |
68 |
Berettyó Kulturális Központ - Bihari Múzeum |
A Bihari Múzeum többfunkciós oktatóterének és múzeumi informatikai pontjainak kialakítása |
33173530 |
33173530 |
A BIHARI MÚZEUM oktatási szerepének erősítése céljából a meglévő legnagyobb (régészeti) kiállítóterem átalakítása. A terem 1/3 részében egy kisebb múzeumpedagógia foglalkoztató tér háttérben régészeti kiállítással, 2/3 részben oktatási és egyéb közösségi tér kialakítása mindenféle múzeumi órához. A két teremrész a mozgatható fal segítségével egy rendezvénytérré alakítható, s minden korosztály számára hasznosítható. A kettős tér kialakításához építészeti átalakítás, korszerűsítés (födém javítás, ablak és burkolat csere, festés, villamossági munka) valamint berendezési tárgyak, bútorok, paravánok, technikai és segédeszközök szükségesek. A 3 db virtuális pont s az egyéb IKT eszközök múzeumunk gyűjteményeihez és a digitális kulturális örökség értékeihez való korszerű hozzáférést segítik, az oktatást szemléletessebbé teszik. Kamerákkal az oktatóterekben lévő órák rögzíthetők, a pedagógus továbbképzések során demonstrációs anyagként hasznosíthatók. |
2010 |
299 |
Magyar Nemzeti Múzeum Balassa Bálint Múzeuma |
Múzeumpedagógiai foglalkoztató kialakítása a Balassa Bálint Múzeum, Esztergom épületében |
29220309 |
29220309 |
A projekt célja egy hiány betöltése, az Balassa Bálint Múzeum Esztergom szakmai, múzeumpedagógiai tevékenysége infrastrukturális hátterének megteremtése. A 2008-ban beindult múzeumpedagógiai program - foglalkoztató hiányában- több helyszínen zajlott, mostoha körülmények között. A múzeum épületében - közvetlen kapcsolattal a kiállító térrel - adottak a múzeumpedagógiai foglalkoztatás lehetőségei. A műemlék épület adottságai részben megkötik lehetőségeinket, - megfelelő műszaki megoldásokkal szervesen kibonthatók a térből azok az térbeli opciók, mely révén korszerű, környezetbarát foglalkozató alakítható ki. A térben kiívánjuk elhelyezni mindazon infrastrukturális eszközöket (mobil asztalok, eredeti műtárgyak, számítástechnikai-, videó eszközök, műtárgy másolatok, makettek) melyek a múzeumpedagógiai munkához szükségesek. A szakmai háttér, a személyi feltételek adottak, a múzeum közművelődési feladatterve megvalósítását kiszolgálni képes oktatóterem megvalósítását tűztük célul. |
2010 |
795 |
Szent István Király Múzeum Kiállítóhelye |
Marosi Arnold múzeumi könyv és régiség látványtár kialakítása a Szent István Király Múzeumban |
68399530 |
68399530 |
A Szent István Király Múzeum Országzászló téri épülete a "régi" múzeumépület, amelyhez Marosi Arnold, a 20. század első felében itt működő polihisztor tanár, múzeumvezető tevékenysége kötődik. Az épület egyik földszinti szárnyában, a helyiségek megfelelő felújításával, látványtárban kívánjuk bemutatni, a Marosi Arnold vezetése alatt kialakult múzeumi törzsgyűjteményre alapozva az akkor még egységként kezelt múzeumi gyűjteményt, szakirodalmi és muzeális könyvanyagot, valamint a klasszikus muzeológiai tudományágak tárgyi anyagát: Marosi ásatásaiból, gyűjtéseiből, illetve az ő idejében a múzeumba került régészeti (őskortól a honfoglalás korig), néprajzi és iparművészeti anyagot. Az elhelyezett könyv és tárgyi anyagon keresztül múzeumtörténeti, helytörténeti és művelődéstörténeti ismereteket kívánunk közvetíteni mind az egyéni mind a vezetést igénylő látogatóknak, valamint a múzeumpedagógiai foglalkozáson résztvevőknek. Az anyagok digitális katalógusa IKT modulon is elérhető lesz. |
2010 |
733 |
Erdészeti-, Faipari- és Földmérés-Történeti Gyűjtemény |
"Nemzeti kincsünk az erdő" erdő- és múzeumpedagógiai oktatóbázis és virtuális gyűjtemény kialakítása a Nyugat-magyarországi Egyetem Erdészeti Múzeumában |
40044974 |
40044974 |
A projekt célja egy interaktív foglalkoztatótér, illetve egy ehhez kapcsolódó oktatóterem kialakítása. A megvalósítás során meglévő helyiségek korszerűsítésére és funkcióváltásár a kerül sor, továbbá beszerzésre kerülnek a múzeumpedagógiai programok lebonyolításához szükséges berendezések és eszközök is. A létrehozandó foglalkoztató tér és interaktív kiállítás célja az, hogy elősegítse az ismeretbővítést, és felhívja a figyelmet az erdők globális környezetei problémák megoldásában betöltött szerepére, társadalmi hasznosságára és az erdésztársadalom munkájára, érthetővé és érzékelhetővé tegye mindazokat a folyamatokat, melyek az erdők jelenlegi helyzetével és jövőjével kapcsolatosak. Mindezek bemutatása korszerű informatikai technika alkalmazásával és informatikai pontok létrehozása mellett történik. |
2010 |
302 |
Magyar Környezetvédelmi és Vízügyi Múzeum |
Tanulást segítő múzeumi környezet kialakítása a Duna Múzeumban |
21133511 |
21133511 |
A Duna Múzeum múzeumpedagógiai infrastruktúrájának fejlesztésével a nagy létszámban érkező óvodai és iskolai csoportokat tudjuk komfortosabb környezetben fogadni, az új technikai lehetőségek kihasználásával pedig a jövőben új típusú foglalkozásokat szeretnénk kidolgozni. A múzeumi helyiségek funkciócseréjével új foglalkoztató termet alakítunk ki. A 30 főt befogadó teremben a tevékenységek és a csoport jellemzői szerint átrendezhető bútorzat (asztalok, székek, ülőpárnák), a módszertani eszközök és anyagok elhelyezését szolgáló tárolórendszer,demonstrációs eszközök, a digitális szemléltető anyagok bemutatásához interaktív tábla kap helyet. A kiállítótérben elhelyezett virtuális oktatópontok ( 1 interaktív tabló és 2 érintőképernyős terminál) a kiállításhoz kapcsolódó háttérinformációkat biztosítanak,hozzáférhetővé válik múzeumunk gyűjteményi adatbázisa, a kooperatív tanórákon pedig a csoportmunka irányításában kapnak szerepet. A fejlesztés a fogyatékkal élők múzeumhasználatát is segíti. |
2010 |
816 |
Wosinsky Mór Megyei Múzeum |
"Múzeumi Tudásterek" - A Wosinsky Mór Megyei Múzeum iskolabarát fejlesztése |
46800000 |
46800000 |
A tervezett infrastrukturális fejlesztés keretében a Wosinsky Mór Múzeum pincéjében jelenleg is működő foglalkoztató tér korszerűsítését, belső építészeti átalakítását és IKT eszközökkel való felszerelését tervezzük megvalósítani. Az átalakítás célja a teljes iskolai osztályok éa kiscsoportok foglalkoztatására egyaránt alaklamassá tétele. Ez utóbbi célt három: az őskort, a római és a honfoglaláskort díszleteivel is megidéző egység kialakítása szolgálja. A pályázat "C" komponensének keretében virtuális pontok kialakítását tervezzük a múzeum állandó régészeti kiállításához kapcsolódóan. A hat közoktatási intézménnyel kötött együttműködésekkel arra törekszünk, hogy valamennyi korosztály számára - óvódától a gimnáziumig - a formális oktatáshoz kapcsolódó szolgáltatásokat kínáljunk, korszerű technikai ellátottság megteremtésével. A projekt kiterjed fizikai és infokommunkiációs akadálymentesítésre is. |
2010 |
837 |
Koszta József Múzeum |
A Koszta József Múzeum látványtára |
54885401 |
54885401 |
A projekt célja a szegedi Móra Ferenc Múzeum oktatási-képzési szerepének megerősítése Szegeden és Csongrád Megyében, néprajzi és természettudományos látványraktár kialakításával. Fejlesztésünk keretében a már meglévő raktárak kismértékű átalakításával, megfelelő bútorzat beszerzésével, az őrzésvédelmi és műtárgybiztonsági feltételek infrastruktúrájának megteremtésével nyilvánosan látogathatóvá tesszük közel 2000 tárgyunkat a nyilvánosság széles körű tájékoztatása mellett. Projektünk eredményeként 2 teremből álló, igényesen kialakított látványraktár alakul ki, a megkötött együttműködések pedig biztosítják, hogy a formális és informális oktatási alkalmak száma 10%-kal, így az alkalmakon részt vevők száma is növekedik. Hosszú távú hatásként szemléletformálást remélünk, amelyet a természettudományi érdeklődés felkeltése és hagyományaink interaktív megismerése alapozhat meg a jövő nemzedékében. |
2010 |
1073 |
Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum - Apátúr-ház |
Iskolabarát oktatás és szakmunkára nevelés IKT infrastruktúrával a győri Fruhmann kályhamúzeumban |
34687715 |
34687715 |
A Fruhmann házban kialakított kályhamúzeum az országban egyedülálló. A megőrzött, Illetve restaurált modellek a kályhás és fazekas mesterség szépségét és használhatóságát bizonyítják. A projekt valódi, működő műhelyt valósít meg. A kályhás és keramikus szakon tanulók számára biztosítja az élményszerű elsajátítást, segíti a munkaerő piaci sikeres megmérettetést. Az oktatótérben gipszmintakészítő oktatást, valamint a képzőművészet az építőipar és a kályhás szakma felnövekvő utánpótlásának nyújtunk speciális tanulási lehetőséget. A modellkészítés valamennyi fázisát, megfelelő háttéranyagokkal, munkaasztalokkal, szerszámokkal, interaktív oktatótáblával biztosítjuk, elsősorban diákok számára. Fontosnak tartjuk az élethosszig tartó tanulást is. Bbizonyítást nyer a kétkezi munka jelentősége a kulturális örökség megőrzésében, a működő műhely pedig gyakorlati ajánlás a munkaerőpiac szereplőinek .Az IKT pont kilakításával kapcsolódunk Xántus János múzeum "Ősi szakmák Napja" című modellhez. |
2010 |
625 |
Orosháza Város Önkormányzat Nagy Gyula Területi Múzeuma |
"A tudás esély, a család egység, a múzeum kapocs" |
36713832 |
36713832 |
A Szántó Kovács János Területi Múzeum az Orosházi kistérségben kínálja múzeumi szolgáltatásait. A jelen fejlesztés keretében szeretnénk megvalósítani a múzeumi infrastruktúra fejlesztését, kialakítva ezzel a XXI. századnak megfelelő minőségű technikai hátteret, amely a múzeumunkat alkalmassá teszi a formális oktatás támogatására és a virtuális múzeumi szolgáltatásokkal teszi teljesebbé az élményt és értékes gyűjteményéből tud többet a látogatók elé tárni. A tanulmányi raktár egyes gyűjtemény részek teljes körű, tematikus kiállításával egészíti ki a megkezdett múzeumpedagógiai tevékenységeket. A múzeum szakmai kompetenciái és innovatív, kreatív csapata már számos ponton megújította a múzeumi tevékenységeket, de egységes szerkezetben, átütő arculatváltást még nem hajtott végre. A pályázat pozitív elbírálását követően a támogatás segítségével, korábban már megújult fizikai környezetben, korszerű telematikai eszközök segítségével, valódi közösségi oktatóti térré alakulhat át. |
2010 |
772 |
MNM Forgách-Lipthay Kastélymúzeum |
A szécsényi Kubinyi Ferenc Múzeum infrastrukturális fejlesztése oktatási-képzési szerepének, iskolabaráttá válásának elősegítésére |
30802336 |
30802336 |
Múzeumunk az élethosszig tartó tanulás meghatározó helyévé kíván válni az oktatás és képzés infrastrukturális hátterének magas színvonalú biztosításával. Műemléki környezetben, ideális közegben tudjuk létrehozni a foglalkozások előfeltételeként szolgáló oktatótermet, melynek tervezésekor ügyeltünk arra, hogy különböző korúak, fogyatékkal élők speciális igényeit is ki tudjuk elégíteni. Figyeltünk az energiatakarékosság, és a természetes anyagok használatának szükségességére. Az oktató térben és a múzeum más tereiben elérhetővé tesszük gyűjteményeink digitalizált kincseit. Fontosnak tartjuk megyénk közgyűjteményeinek összefogását annak érdekében, hogy az erőforrások gazdaságos kihasználásával segítsük kulturális örökségünk digitális publikálását. Ennek egyik alappillére, az a TIOP segítségével, a megyei könyvtár által megvásárlandó szerverpark, dokumentumszerver és szoftverlicensz- kiterjesztés, mely a megye minden közgyűjteménye számára rendelkezésre áll e cél elérése érdekében. |
2010 |
479 |
Kiskunhalas Város Önkormányzatának Thorma János Múzeuma |
Iskolabarát fejlesztés a Thorma János Múzeumban |
94545912 |
94545912 |
A pályázat tartalma a B2 komponens megvalósítása Épületbővítéssel új korszerű tárolórendszerekkel felszerelt tanulmányi raktár kerül kialakításra, az alapvető fő funkciókon túl rendelkezik a múzeumpedagógiai tervben lefektetett célokat szolgáló oktatási tevékenységhez szükséges többlet infrastruktúrával. A raktárban kialakításra kerül egy 15 fő befogadására alkalmas oktatótér, 1-1 informatikai pont, amelyek az iskolabarát múzeum értelmezhető digitális tartalmakhoz való hozzáférést biztosítják és rendelkeznek a szükséges IKT infrastruktúrával, internet-csatlakozással. Az új, bevont tereken a korszerű elvárásoknak megfelelő műtárgy- és őrzésvédelmi rendszer, valamint a művelődéstörténeti és állományvédelmi háttérinformációk közvetítéséhez szükséges installáció is kiépül. Az infrastrukturális fejlesztés során a fogyatékkal élők hozzáférésének támogatását messzemenően szem előtt tartjuk. Az új tanulmányi raktárral majdnem 100 %-kal növekszik a kiállított és oktatásba bevont tárgyak száma. |
2010 |
903 |
Tiszazugi Földrajzi Múzeum |
"Otthonunk a Tiszazug" projekt keretében a Tiszazugi Földrajzi Múzeum tanulmányi raktárának kialakítása és múzeumpedagógiai hasznosítása. |
83731965 |
83731965 |
A projektterv a Tiszazugi Földrajzi Múzeummal egy telken lévő raktárépületnek, a helyi védettséget élvező un. Kossuth háznak a tanulmányi raktárrá való átalakítására irányul. A fejlesztés következményeként a múzeum gyűjteményei - a néprajzi-, helytörténeti-, természettudományi -látványtárba kapnak méltó helyet, s látogathatóvá válik a település lakói és a más településekről hozzánk látogatók által is igényelt helyismereti anyag. A Tiszazugban, mint hazánk leghátrányosabb helyzetű kistérségeinek egyikében múzeumunk a múzeumpedagógiai és az élethosszig tartó tanulás bázisintézményévé kezd válni. A természet és ember kapcsolatának témáját az óvodás korosztálytól kezdve az elöregedő tiszazugi népesség egyre több idős embere felé szemléletesen és interaktívan mutatja be az állandó kiállításunk. A jelen fejlesztés során megvalósuló oktatóterem, és a virtuális pontok a kulcskompetenciák fejlesztése, a közösségi szerep, a társadalmi elismertség erősítése szempontjából nélkülözhetetlenek. |
2010 |
508 |
Arany Egyszarvú Patika |
"Múzeumpedagógiai foglalkoztató és virtuális oktatópontok létrehozása a kőszegi Arany Egyszarvú Patikamúzeumban" |
29128500 |
29128500 |
A projekt megvalósulásával lehetőség nyílik a Patikamúzeumban egy múzeumi közösségi tér, múzeumi foglalkoztató terem kialakítására, a múzeumpedagógiai foglalkozások megtartásához, a szükséges eszközökkel felszerelve. A tervezett fejlesztés keretén belül kerül sor - a foglalkoztató tér kiszolgáló helyiségeként - a mellékhelyiségek felújítására/kialakítására is. A kialakított térben folyó múzeumpedagógiai és közművelődési munka célja a természettudományok megismertetése, megkedveltetése a gyerekekkel. Az iskolai oktatás során szerzett ismeretek kibővítése, élményszerűvé tétele. A Patikamúzeum kiállításához jól társítható ismeretek bemutatása a képzőművészettől a biológián át a helytörténetig. Különböző IKT eszközök segítik az információk befogadását, az elmélyülését pedig az életkornak megfelelő foglalkozások során szerzett gyakorlati tapasztalások. A gyűjteményben való tájékozódás, a múzeumi környezetben szerzett pozitív élmény, elősegíti a gyermekek múzeumlátogató felnőtté válását. |
2010 |
|
|
Régészeti látványraktár létrehozása a Somogy Megyei Múzeumban |
65070142 |
65070142 |
Célok: 1. A múzeum a régészeti raktárában őrzött anyag bemutatásával hozzájáruljon intézményünk oktatási-képzési szerepének, múzeumpedagógiai tevékenységének erősítéséhez. Fontos feladat, hogy segítsük a kulturális örökség védelmének szükségességét megértetni, a mindennapi élet részévé tenni. 2. A régészeti anyag kronológiai rendben való bemutatása, tárolása. Megvalósítás lépései: 1.Összegző elemzés, majd ez alapján építészeti kialakítás, a fogyatékkal élők hozzáfárását segítő infrastrukturális és infokommunikációs elemekkel együtt 2.Berendezés (polcrendszer) beszerzése, régészeti leletek elrendezése a látványraktárban 3.IKT eszközök beszerzése, és installáció elkészítése, digitális katalógus készítése (saját forrás) 4.Nyilvánossági elemek (média, táblák, rendezvények) 5.Formális, informális és nem formális tanulási alkalmak a látványraktárban a továbbiakban folyamatosan (iskolai együttműködések alapján) |
2010 |
|
|
Intercisa Múzeum - "A kőkortól az újkorig" látványtár kialakítása |
49156076 |
49156076 |
A látványtár neve: A kőkortól a legújabbkorig Célja egy olyan bemutatótér létesítése, melyben a kiállításokban eddig nem látható, de Dunaújváros történetének szempontjából jelentős régészeti leleteket, néprajzi és újkori tárgyakat ismertetünk meg az érdeklődőkkel. A város egyik legjelentősebb régészeti lelőhelye a Rácdomb, mely a neolitikumtól szinte folyamatosan lakott. Az előkerült leletanyag alkotná a látványtárban elhelyezett anyag gerincét. Olyan korszakokat, amelyek a Rácdombon nem fordultak elő más, jelenleg a látogatók elől elzárt raktárakból válogatjuk: Néprajzi gyűjtemény: - a dunapentelei Deák István fazekasműhelyében a 20. sz. első harmadában készült leletegyüttes Helytörténeti gyűjtemény: - A dunapentelei Nagy Gyula géplakatos hagyatékából származó, saját készítésű gépmodellek, szerszámok, egyéb tárgyak. -Dunaújváros 1950-1980 közötti gazdasági, társadalmi, kulturális életével, oktatással, sporttal, egészségüggyel kapcsolatos plakettek, jelvények, érmek. |
2010 |
699 |
BÁNYÁSZATTÖRTÉNETI MÚZEUM |
A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Bányászattörténeti Múzeum múzeumpedagógiai fejlesztése |
10075183 |
10075183 |
A projekt keretében a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Bányászattörténeti Múzeumban egy virtuális ponttal rendelkező oktatói tér kialakítására kerül sor, mely minden korosztály fogadására alkalmas. A fejlesztés hozzájárul az egész életen át tartó tanulás megvalósulásához. Az oktató tér egyrészt múzeumpedagógiai foglalkoztató-teremként, másrészt igény szerint előadóteremként működhetne. A tervezett átalakításokkal alkalmassá válna arra, hogy párhuzamosan mindkét szerepet betöltse, és mindig az adott rendezvény igényeihez igazodjék. A helyiség múzeumi óra vagy foglalkozás céljára, konferenciateremként, de filmvetítésre is használható lehetne. A terem befogadóképessége változó: előadáshoz berendezve 50 fő, gyakorlati tevékenységhez 20-30 fő. Az oktatói tér informatikai fejlesztése a hangtechnika kialakításából, a digitális és informatikai eszközök beszerzéséből, valamint a vakok és gyengén látók részére speciális eszközök beszerzéséből áll. |
2010 |
|
|
Vasi Múzeumi Látványtár - A Vas Megyei Múzeumok Igazgatósága tanulmányi raktárának kialakítása a szombathelyi Pásztor utcában |
93887540 |
93887540 |
A projekt keretein belül az elmúlt évben a Vas Megyei Múzeumok kezelésébe került raktárépületben alakítunk ki tanulmányi raktárt. Funkciója szerint túlmutat a raktározáson, hiszen olyan bemutatási módokat alkalmaz, amelyek lehetővé teszik az ott elhelyezett tárgyak teljes spektrumú bemutatását a hozzájuk tartozó háttérinformációk tanulmányozásának lehetőségével. Az tanulmányi raktárban oktatási célra is alkalmas tereket alakítunk ki, ahol megteremtjük a múzeumban felhalmozott tudás közvetítésének feltételeit. A különböző tudományágak által felsorakoztatott ismeretanyagot virtuális szemléltetéssel is társítjuk, így az elhelyezett tárgyak értelmezésére lehetőséget nyújtunk a különböző, az oktatásban szereplő célközönségnek. Szándékaink szerint ez az oktatási színtér alkalmas lesz arra, hogy a múzeum e módon is csatlakozzon az iskolai oktatáshoz, külső, hiteles helyszínként szolgálja a kompetencia és tudásalapú tanítást. |
2010 |
652 |
Pásztói Múzeum |
A Pásztói Múzeum tanulmányi raktárának és múzeumpedagógiai oktatótermének kialakítása. |
84061480 |
84061480 |
A Pásztói Múzeum tanulmányi raktárának, oktatótermének és virtuális pontjainak létrehozásával és működtetésével biztosítani szeretnénk a formális, informális, nem formális és az egész életen át tartó oktatásban résztvevők számára a múzeumi gyűjtemény, az állandó és időszaki kiállítási anyagok részletes megismerését és elsajátítását. Különösen nagy hangsúlyt kívánunk fektetni fejlesztésünk megvalósítása során a hátrányos helyzetűek és a fogyatékkal élők igényeire. Kreatív demonstrációs és szemléltető eszközök segítségével, valamint az információs pultok kialakításával a mai kor gyermekének és ifjúságának a figyelme is könnyebben leköthető. Az oktatási feladataink ellátása mellett a látogatók betekinthetnek a múzeum tanulmányi raktárába, plusz információhoz juthatnak, így is segítve a felnőttek élethosszig tartó tanulását. Korszerűen berendezett, jól felszerelt, az alkotókészséget és kreativitást fejlesztő múzeumi tér létrehozásával szeretnénk oktatási, képzési szerepünket erősíteni. |