TIOP-1.2.2-09/1
Múzeumok iskolabarát fejlesztése és oktatási-képzésiszerepének infrastrukturális erősítése

Kiíró:Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Alap:Európai Szociális Alap
Program:Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program
Tematika:Oktatás
Leírás:A konstrukció átfogó célja a múzeumok oktatási-képzési szerepének erősítése és az iskola-barát szemléletűmegújulásukhoz szükséges infrastrukturális háttér megteremtése. A művelet célja olyan infrastrukturális fejlesztések megvalósítása, amelyek támogatják az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák – mindenekelőtt a kulturális tudatosság és kifejezőkészség megszerzéséhez szükséges kompetenciák (2006/962/EK ajánlás szerinti nyolcadik kulcskompetencia), valamint a szociális és állampolgári kompetenciák – elsajátítását. A konstrukció célja, hogy a múzeumok iskolabarát fejlesztése a közoktatást támogató egységes alapszolgáltatásként valósuljon meg. A beavatkozás a múzeumpedagógiai tevékenységeket megalapozó és segítőcélzott infrastrukturális fejlesztéseket támogatja: a konstrukció keretében a múzeumok iskolarendszerűoktatáshoz, nem formális és informális képzési formákhoz, módokhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztése történik meg. Ezek eredményeként korszerűen berendezett, jól felszerelt gyermekfoglalkoztatók, oktatóterek, az alkotókészséget és kreativitást fejlesztőmúzeumi terek jönnek létre. A korszerűmúzeumpedagógiai foglalkoztató-oktató terek, tanulmányi raktárak és látványtárak létrehozása, továbbá a virtuális múzeumi informatikai pontok (IKT infrastruktúra) kialakítása révén a múzeumok aktívabban és hatékonyabban kapcsolódhatnak be az oktatás és az egész életen át tartó tanulás folyamatába. A múzeumok iskolabarát fejlesztésének célja, hogy a múzeumok sajátos adottságaikra építve erősítsék közösségi szerepüket és a nem-formális és informális tanulás helyszíneiként hatékonyabban működjenek, illetve legyenek képesek bekapcsolódni a formális oktatás rendszerébe, a képesség- és kompetenciafejlesztésbe. A fejlesztések szoros összhangban állnak a TÁMOP 3.2.8. műveletével, azok infrastrukturális hátterét biztosítva. Ezen pályázat keretében nem valósulhat meg a múzeumok a Regionális Operatív Programok keretében támogatott látogatóbarát, turisztikai fejlesztése.
Célcsoport:312. Központilag felügyelt költségvetési szerv 321 Helyi önkormányzati végrehajtóköltségvetési szerv, 322 Helyi önkormányzat által felügyeltköltségvetési szerv, 323 Helyi kisebbségi önkormányzativégrehajtó költségvetési szerv, 324 Helyi kisebbségi önkormányzat általfelügyelt költségvetési szerv, 342 Köztestület által felügyeltköltségvetési szerv, 352 Országos kisebbségi önkormányzat általfelügyelt költségvetési szerv, 529 Egyéb egyesület531 Szakszervezet 532 Egyéb munkavállalói érdekképviselet, 541 Kamara, 549 Egyéb köztestület, 551 Egyház, 552 Önálló egyházi intézmény, 553 Egyház önálló szervezete, 559 Egyéb egyházi szervezet, 569 Egyéb alapítvány, 571 Közhasznú társaság, 591 Egyesülés, 599 Egyéb, jogi személyiségűnon-profitszervezet, 691 Egyéb, jogi személyiség nélküli non-profitszervezet, 951 Gesztor önkormányzat, társulás
Év Intézmény azonosító Intézmény név Projekt cím Összköltség Támogatási összeg Projekt rövid név
2011 868 Szombathelyi Képtár "Kreatívitás és környezet" -A Szombathelyi Képtár infrastrukturális fejlesztése az oktatási-képzési szerepének erősítése érdekében 22043360 22043360 A Szombathelyi Képtár az oktatásban betöltött szerepe mindig is jelentős volt. Az intézmény koncepciója jelent projekt által a vizuális művészetekkel a legkisebb korosztálytól kezdve az egyetemi hallgatók és a felnőtt korosztályúak, illetve a fogyatékkal élők számára is korszerű, magas színvonalú iskolán kívüli képzésekben részesülhetnek. A támogatható tevékenységek közül a következőkre nyújtjuk be pályázatunkat: 1) Oktató Múzeum - Oktató terek kialakításához felújítási munkálatok (padlózat, villanyszerelés, festés) - múzeumpedagógiai programok lebonyolításához szükséges berendezések - eszközbeszerzés (bútorzat) 2) Virtuális pontok az oktató múzeumhoz - IKT eszközök beszerzése (számítógép, szoftver, projektor, monitor, Plazma TV, házi mozi rendszer) 3) A fogyatékkal élők számára kis léptékű épület átalakítás (rámpa; mozgáskorlátozott wc kialakítás) és infokommunikációs akadálymentesítés (útbaigazító táblák, megközelítő útvonal kialakítása, braille tábla, kaputelefon).
2011 467 BALATONI MÚZEUM Múzeumpedagógiai foglalkoztató és virtuális pont kialakítása a Balatoni Múzeumban. 34220784 34220784 A projekt célja egy múzeumpedagógiai foglalkoztató terem, valamint egy virtuális tudáspont létrehozása a keszthelyi Balatoni Múzeum első emeletén, melyek alkalmasak szakkörök, előadássorozatok megtartására az oktatási intézmények képzési tevékenységének kiegészítésére több korosztály és látáskorlátozottak számára. A projekt során beszerzésre kerül a foglalkoztató terem bútorzata, módszertani segédeszközei, múzeumpedagógiai szemléltető eszközei valamint a virtuális pont kialakításához szükséges IKT eszközök. A tervezett szemléltető eszközök, tárgymásolatok, öltözékek, makettek stb., az őskortól a XX. századik ölelik fel a Balaton múltját. A projekt megvalósítása lehetőséget teremt a 110 éves intézmény valamint az állandó kiállításhoz kapcsolódó - részben már digitalizált - " balatoni kutatások felhalmozott tudásanyagának" eléréséhez, óvódáskortól a felnőttkorig, lehetővé téve így az "egy életen át tartó" tartó (lifelong learning) tanulás elvének érvényre juttatását.
2010 77 Völgységi Múzeum Iskolabarát Völgységi Múzeum 12764532 12764532 A Völgységi Múzeum fejlesztése során az A és C komponens megvalósítását tervezzük. Az "A" komponensen belül a kiállítás német szobájába tervezzük egy új oktatótér kialakítását, mely helyet biztosít különböhő diákkorosztályok és felnőttek számára. Az emeleti időszaki kiállítótérben és előadóteremben a meglévő oktatótér modernizációját szeretnénk megvalósítani, ahol az elavult eszközöket modern technikával szeretnénk bővíteni. A Perczel szoba kiállótóteremben elhelyezésre kerülő intormációs pultnál a beépített indukciós hurok a nagyothallók számára funcionál, valamint a mozgáskorlátozottaknak elérhetővé teszi az emeleti tárlatot. A "C" komponens megvalósítása szükséges a múzeumpedagógiai szolgáltatások biztosításához. Ehhez számítógépek, audiovizuális eszközök beszerzése szükséges. Múzeumi tanösvény programunkhoz aktív információs táblát szeretnénk elhelyezni a múzeum előtti téren. Válaszható tevékenység: gyermeksarok, ahol a tárgyak tapinthatók az óvodások számára. 
2010 610 Magyar Nemzeti Múzeum Báthori István Múzeuma Báthori István Múzeum iskolabarát fejlesztése és oktatási-képzési szerepének infrastruktúrális erősítése 15010848 15010848 A Báthori István Múzeum a Sz-Sz-B megyei Múzeumok Igazgatóságának tagintézménye. Sikeres pályázat esetén a Múzeumban kialakított oktató térrel és virtuális ponttal lehetőség nyílik arra, hogy mind a múzeum tudományos szakemberei, mind a múzeumpedagógusok folyamatosan és rendszeresen bekapcsolhassák a múzeumi tudás átadását az egész életen át tartó tanulás folyamatába. Célunk, hogy a múzeumi munkát alkalmassá tegyük arra, hogy korszerű oktató-, szórakoztató-, élményt nyújtó programokat fogadjon be, illetve kínáljon. Fokozottabban bekapcsolódnunk a nemzetközi gyakorlatban elfogadott és ma már elvárt játszva tanulás (gyermek), az egész életen át tanulás (felnőtt) elvének és módszertanának átvételébe, elterjesztésébe, használatába, természetesen szoros együttműködésben az illető település, kistérség, illetve a régió pedagógusaival, oktatási és közművelődési szakembereivel.
2010 779 Móra Ferenc Múzeum Látványtár kialakítása a Móra Ferenc Múzeumban 46129547 46129547 A projekt célja a szegedi Móra Ferenc Múzeum oktatási-képzési szerepének megerősítése Szegeden és Csongrád Megyében, néprajzi és természettudományos látványraktár kialakításával. Fejlesztésünk keretében a már meglévő raktárak kismértékű átalakításával, megfelelő bútorzat beszerzésével, az őrzésvédelmi és műtárgybiztonsági feltételek infrastruktúrájának megteremtésével nyilvánosan látogathatóvá tesszük közel 2000 tárgyunkat a nyilvánosság széles körű tájékoztatása mellett. Projektünk eredményeként 2 teremből álló, igényesen kialakított látványraktár alakul ki, a megkötött együttműködések pedig biztosítják, hogy a formális és informális oktatási alkalmak száma 10%-kal, így az alkalmakon részt vevők száma is növekedik. Hosszú távú hatásként szemléletformálást remélünk, amelyet a természettudományi érdeklődés felkeltése és hagyományaink interaktív megismerése alapozhat meg a jövő nemzedékében.
2010 638 Paksi Városi Múzeum Paksi Képtár iskolabarát fejlesztése 19740342 19740342 A Paksi Képtár 1991-től kezdte működését, jelenlegi végleges helyét 2006-ban Európai Uniós támogatásnak köszönhetően nyerte el. A részben önnálló szervként működő Városi Múzeumhoz tartozik. Az épület a kortárs művészet alkotásainak ad otthont, akadálymentesített, tágas terekkel rendelkezik. A Képtár a város lakossága, diákok, óvodások, felnőttek részére szervez előadásokat, foglalkozásokat. A cél ennek továbbfejlesztése, és múzeumpedagógiai szakmai háttér fejlesztésének segítése,támogatása a projekt segítségével. Így sor kerül a belső tér átalakítására, üvegfalak segítségével 20 fős gyermekfoglalkoztató, 15 fő befogadóképességű oktatóterem kialakítására, könyvtár/médiatér lehatárolására, bútorok, IKT eszközök beszerzésére. A Pályázó célja továbbá 1 virtuális pont létrehozása, tanulási alkalmak számának növelése és szakmai tevékenység megvalósítása. A projekt összhangban van Paks Város fejlesztési céljaival, a helyi oktatás fejlesztésével.
2010 33 Magyar Nemzeti Múzeum Palóc Múzeuma A palóc etnokultúra kincsestára -Tanulmányi raktár létesítése a Palóc Múzeum gyűjteményeiből 97114473 97114473 A Palóc Múzeum lapidáriumának bővítésével olyan együttes tér, oktatóterem jön létre, amely különféle múzeumpedagógiai foglalkozások, oktató programok színterévé válik. Részben a nyilvánosság elöl elzárt, ám országosan is a népművészeti alkotások élvonalába tartozó palóc néprajzi tárgyakat, irodalomtörténeti gyűjteményünk Madách Imréhez és Mikszáth Kálmánhoz kapcsolódó emlékeit, illetve a történeti gyűjteménynek a volt megyeszékhelyre jellemző tárgyi anyagát mutatja be tanulmányi raktár formájában, oktatóteremmel, virtuális pontokkal kombinálva. A fejlesztés olyan komplex szolgáltatás feltételeit teremti meg, amellyel a múzeum nagyobb szerepet vállal a formális és nem formális tanulás támogatásában. A gyűjteményi raktárak anyagának szakszerű módon való láthatóvá tétele, kutathatósága és az alkotókészséget, kreativitást fejlesztő oktatási célú közösségi tér kialakítása erősíti az intézmény szerepét a megye közösségi, kulturális életében.
2010 68 Berettyó Kulturális Központ - Bihari Múzeum A Bihari Múzeum többfunkciós oktatóterének és múzeumi informatikai pontjainak kialakítása 33173530 33173530 A BIHARI MÚZEUM oktatási szerepének erősítése céljából a meglévő legnagyobb (régészeti) kiállítóterem átalakítása. A terem 1/3 részében egy kisebb múzeumpedagógia foglalkoztató tér háttérben régészeti kiállítással, 2/3 részben oktatási és egyéb közösségi tér kialakítása mindenféle múzeumi órához. A két teremrész a mozgatható fal segítségével egy rendezvénytérré alakítható, s minden korosztály számára hasznosítható. A kettős tér kialakításához építészeti átalakítás, korszerűsítés (födém javítás, ablak és burkolat csere, festés, villamossági munka) valamint berendezési tárgyak, bútorok, paravánok, technikai és segédeszközök szükségesek. A 3 db virtuális pont s az egyéb IKT eszközök múzeumunk gyűjteményeihez és a digitális kulturális örökség értékeihez való korszerű hozzáférést segítik, az oktatást szemléletessebbé teszik. Kamerákkal az oktatóterekben lévő órák rögzíthetők, a pedagógus továbbképzések során demonstrációs anyagként hasznosíthatók.
2010 299 Magyar Nemzeti Múzeum Balassa Bálint Múzeuma Múzeumpedagógiai foglalkoztató kialakítása a Balassa Bálint Múzeum, Esztergom épületében 29220309 29220309 A projekt célja egy hiány betöltése, az Balassa Bálint Múzeum Esztergom szakmai, múzeumpedagógiai tevékenysége infrastrukturális hátterének megteremtése. A 2008-ban beindult múzeumpedagógiai program - foglalkoztató hiányában- több helyszínen zajlott, mostoha körülmények között. A múzeum épületében - közvetlen kapcsolattal a kiállító térrel - adottak a múzeumpedagógiai foglalkoztatás lehetőségei. A műemlék épület adottságai részben megkötik lehetőségeinket, - megfelelő műszaki megoldásokkal szervesen kibonthatók a térből azok az térbeli opciók, mely révén korszerű, környezetbarát foglalkozató alakítható ki. A térben kiívánjuk elhelyezni mindazon infrastrukturális eszközöket (mobil asztalok, eredeti műtárgyak, számítástechnikai-, videó eszközök, műtárgy másolatok, makettek) melyek a múzeumpedagógiai munkához szükségesek. A szakmai háttér, a személyi feltételek adottak, a múzeum közművelődési feladatterve megvalósítását kiszolgálni képes oktatóterem megvalósítását tűztük célul. 
2010 795 Szent István Király Múzeum Kiállítóhelye Marosi Arnold múzeumi könyv és régiség látványtár kialakítása a Szent István Király Múzeumban 68399530 68399530 A Szent István Király Múzeum Országzászló téri épülete a "régi" múzeumépület, amelyhez Marosi Arnold, a 20. század első felében itt működő polihisztor tanár, múzeumvezető tevékenysége kötődik. Az épület egyik földszinti szárnyában, a helyiségek megfelelő felújításával, látványtárban kívánjuk bemutatni, a Marosi Arnold vezetése alatt kialakult múzeumi törzsgyűjteményre alapozva az akkor még egységként kezelt múzeumi gyűjteményt, szakirodalmi és muzeális könyvanyagot, valamint a klasszikus muzeológiai tudományágak tárgyi anyagát: Marosi ásatásaiból, gyűjtéseiből, illetve az ő idejében a múzeumba került régészeti (őskortól a honfoglalás korig), néprajzi és iparművészeti anyagot. Az elhelyezett könyv és tárgyi anyagon keresztül múzeumtörténeti, helytörténeti és művelődéstörténeti ismereteket kívánunk közvetíteni mind az egyéni mind a vezetést igénylő látogatóknak, valamint a múzeumpedagógiai foglalkozáson résztvevőknek. Az anyagok digitális katalógusa IKT modulon is elérhető lesz. 
2010 733 Erdészeti-, Faipari- és Földmérés-Történeti Gyűjtemény "Nemzeti kincsünk az erdő" erdő- és múzeumpedagógiai oktatóbázis és virtuális gyűjtemény kialakítása a Nyugat-magyarországi Egyetem Erdészeti Múzeumában 40044974 40044974 A projekt célja egy interaktív foglalkoztatótér, illetve egy ehhez kapcsolódó oktatóterem kialakítása. A megvalósítás során meglévő helyiségek korszerűsítésére és funkcióváltásár a kerül sor, továbbá beszerzésre kerülnek a múzeumpedagógiai programok lebonyolításához szükséges berendezések és eszközök is. A létrehozandó foglalkoztató tér és interaktív kiállítás célja az, hogy elősegítse az ismeretbővítést, és felhívja a figyelmet az erdők globális környezetei problémák megoldásában betöltött szerepére, társadalmi hasznosságára és az erdésztársadalom munkájára, érthetővé és érzékelhetővé tegye mindazokat a folyamatokat, melyek az erdők jelenlegi helyzetével és jövőjével kapcsolatosak. Mindezek bemutatása korszerű informatikai technika alkalmazásával és informatikai pontok létrehozása mellett történik. 
2010 302 Magyar Környezetvédelmi és Vízügyi Múzeum Tanulást segítő múzeumi környezet kialakítása a Duna Múzeumban 21133511 21133511 A Duna Múzeum múzeumpedagógiai infrastruktúrájának fejlesztésével a nagy létszámban érkező óvodai és iskolai csoportokat tudjuk komfortosabb környezetben fogadni, az új technikai lehetőségek kihasználásával pedig a jövőben új típusú foglalkozásokat szeretnénk kidolgozni. A múzeumi helyiségek funkciócseréjével új foglalkoztató termet alakítunk ki. A 30 főt befogadó teremben a tevékenységek és a csoport jellemzői szerint átrendezhető bútorzat (asztalok, székek, ülőpárnák), a módszertani eszközök és anyagok elhelyezését szolgáló tárolórendszer,demonstrációs eszközök, a digitális szemléltető anyagok bemutatásához interaktív tábla kap helyet. A kiállítótérben elhelyezett virtuális oktatópontok ( 1 interaktív tabló és 2 érintőképernyős terminál) a kiállításhoz kapcsolódó háttérinformációkat biztosítanak,hozzáférhetővé válik múzeumunk gyűjteményi adatbázisa, a kooperatív tanórákon pedig a csoportmunka irányításában kapnak szerepet. A fejlesztés a fogyatékkal élők múzeumhasználatát is segíti. 
2010 816 Wosinsky Mór Megyei Múzeum "Múzeumi Tudásterek" - A Wosinsky Mór Megyei Múzeum iskolabarát fejlesztése 46800000 46800000 A tervezett infrastrukturális fejlesztés keretében a Wosinsky Mór Múzeum pincéjében jelenleg is működő foglalkoztató tér korszerűsítését, belső építészeti átalakítását és IKT eszközökkel való felszerelését tervezzük megvalósítani. Az átalakítás célja a teljes iskolai osztályok éa kiscsoportok foglalkoztatására egyaránt alaklamassá tétele. Ez utóbbi célt három: az őskort, a római és a honfoglaláskort díszleteivel is megidéző egység kialakítása szolgálja. A pályázat "C" komponensének keretében virtuális pontok kialakítását tervezzük a múzeum állandó régészeti kiállításához kapcsolódóan. A hat közoktatási intézménnyel kötött együttműködésekkel arra törekszünk, hogy valamennyi korosztály számára - óvódától a gimnáziumig - a formális oktatáshoz kapcsolódó szolgáltatásokat kínáljunk, korszerű technikai ellátottság megteremtésével. A projekt kiterjed fizikai és infokommunkiációs akadálymentesítésre is.
2010 837 Koszta József Múzeum A Koszta József Múzeum látványtára 54885401 54885401 A projekt célja a szegedi Móra Ferenc Múzeum oktatási-képzési szerepének megerősítése Szegeden és Csongrád Megyében, néprajzi és természettudományos látványraktár kialakításával. Fejlesztésünk keretében a már meglévő raktárak kismértékű átalakításával, megfelelő bútorzat beszerzésével, az őrzésvédelmi és műtárgybiztonsági feltételek infrastruktúrájának megteremtésével nyilvánosan látogathatóvá tesszük közel 2000 tárgyunkat a nyilvánosság széles körű tájékoztatása mellett. Projektünk eredményeként 2 teremből álló, igényesen kialakított látványraktár alakul ki, a megkötött együttműködések pedig biztosítják, hogy a formális és informális oktatási alkalmak száma 10%-kal, így az alkalmakon részt vevők száma is növekedik. Hosszú távú hatásként szemléletformálást remélünk, amelyet a természettudományi érdeklődés felkeltése és hagyományaink interaktív megismerése alapozhat meg a jövő nemzedékében.
2010 1073 Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum - Apátúr-ház Iskolabarát oktatás és szakmunkára nevelés IKT infrastruktúrával a győri Fruhmann kályhamúzeumban 34687715 34687715 A Fruhmann házban kialakított kályhamúzeum az országban egyedülálló. A megőrzött, Illetve restaurált modellek a kályhás és fazekas mesterség szépségét és használhatóságát bizonyítják. A projekt valódi, működő műhelyt valósít meg. A kályhás és keramikus szakon tanulók számára biztosítja az élményszerű elsajátítást, segíti a munkaerő piaci sikeres megmérettetést. Az oktatótérben gipszmintakészítő oktatást, valamint a képzőművészet az építőipar és a kályhás szakma felnövekvő utánpótlásának nyújtunk speciális tanulási lehetőséget. A modellkészítés valamennyi fázisát, megfelelő háttéranyagokkal, munkaasztalokkal, szerszámokkal, interaktív oktatótáblával biztosítjuk, elsősorban diákok számára. Fontosnak tartjuk az élethosszig tartó tanulást is. Bbizonyítást nyer a kétkezi munka jelentősége a kulturális örökség megőrzésében, a működő műhely pedig gyakorlati ajánlás a munkaerőpiac szereplőinek .Az IKT pont kilakításával kapcsolódunk Xántus János múzeum "Ősi szakmák Napja" című modellhez. 
2010 625 Orosháza Város Önkormányzat Nagy Gyula Területi Múzeuma "A tudás esély, a család egység, a múzeum kapocs" 36713832 36713832 A Szántó Kovács János Területi Múzeum az Orosházi kistérségben kínálja múzeumi szolgáltatásait. A jelen fejlesztés keretében szeretnénk megvalósítani a múzeumi infrastruktúra fejlesztését, kialakítva ezzel a XXI. századnak megfelelő minőségű technikai hátteret, amely a múzeumunkat alkalmassá teszi a formális oktatás támogatására és a virtuális múzeumi szolgáltatásokkal teszi teljesebbé az élményt és értékes gyűjteményéből tud többet a látogatók elé tárni. A tanulmányi raktár egyes gyűjtemény részek teljes körű, tematikus kiállításával egészíti ki a megkezdett múzeumpedagógiai tevékenységeket. A múzeum szakmai kompetenciái és innovatív, kreatív csapata már számos ponton megújította a múzeumi tevékenységeket, de egységes szerkezetben, átütő arculatváltást még nem hajtott végre. A pályázat pozitív elbírálását követően a támogatás segítségével, korábban már megújult fizikai környezetben, korszerű telematikai eszközök segítségével, valódi közösségi oktatóti térré alakulhat át.
2010 772 MNM Forgách-Lipthay Kastélymúzeum A szécsényi Kubinyi Ferenc Múzeum infrastrukturális fejlesztése oktatási-képzési szerepének, iskolabaráttá válásának elősegítésére 30802336 30802336 Múzeumunk az élethosszig tartó tanulás meghatározó helyévé kíván válni az oktatás és képzés infrastrukturális hátterének magas színvonalú biztosításával. Műemléki környezetben, ideális közegben tudjuk létrehozni a foglalkozások előfeltételeként szolgáló oktatótermet, melynek tervezésekor ügyeltünk arra, hogy különböző korúak, fogyatékkal élők speciális igényeit is ki tudjuk elégíteni. Figyeltünk az energiatakarékosság, és a természetes anyagok használatának szükségességére. Az oktató térben és a múzeum más tereiben elérhetővé tesszük gyűjteményeink digitalizált kincseit. Fontosnak tartjuk megyénk közgyűjteményeinek összefogását annak érdekében, hogy az erőforrások gazdaságos kihasználásával segítsük kulturális örökségünk digitális publikálását. Ennek egyik alappillére, az a TIOP segítségével, a megyei könyvtár által megvásárlandó szerverpark, dokumentumszerver és szoftverlicensz- kiterjesztés, mely a megye minden közgyűjteménye számára rendelkezésre áll e cél elérése érdekében.
2010 479 Kiskunhalas Város Önkormányzatának Thorma János Múzeuma Iskolabarát fejlesztés a Thorma János Múzeumban 94545912 94545912 A pályázat tartalma a B2 komponens megvalósítása Épületbővítéssel új korszerű tárolórendszerekkel felszerelt tanulmányi raktár kerül kialakításra, az alapvető fő funkciókon túl rendelkezik a múzeumpedagógiai tervben lefektetett célokat szolgáló oktatási tevékenységhez szükséges többlet infrastruktúrával. A raktárban kialakításra kerül egy 15 fő befogadására alkalmas oktatótér, 1-1 informatikai pont, amelyek az iskolabarát múzeum értelmezhető digitális tartalmakhoz való hozzáférést biztosítják és rendelkeznek a szükséges IKT infrastruktúrával, internet-csatlakozással. Az új, bevont tereken a korszerű elvárásoknak megfelelő műtárgy- és őrzésvédelmi rendszer, valamint a művelődéstörténeti és állományvédelmi háttérinformációk közvetítéséhez szükséges installáció is kiépül. Az infrastrukturális fejlesztés során a fogyatékkal élők hozzáférésének támogatását messzemenően szem előtt tartjuk. Az új tanulmányi raktárral majdnem 100 %-kal növekszik a kiállított és oktatásba bevont tárgyak száma.
2010 903 Tiszazugi Földrajzi Múzeum "Otthonunk a Tiszazug" projekt keretében a Tiszazugi Földrajzi Múzeum tanulmányi raktárának kialakítása és múzeumpedagógiai hasznosítása. 83731965 83731965 A projektterv a Tiszazugi Földrajzi Múzeummal egy telken lévő raktárépületnek, a helyi védettséget élvező un. Kossuth háznak a tanulmányi raktárrá való átalakítására irányul. A fejlesztés következményeként a múzeum gyűjteményei - a néprajzi-, helytörténeti-, természettudományi -látványtárba kapnak méltó helyet, s látogathatóvá válik a település lakói és a más településekről hozzánk látogatók által is igényelt helyismereti anyag. A Tiszazugban, mint hazánk leghátrányosabb helyzetű kistérségeinek egyikében múzeumunk a múzeumpedagógiai és az élethosszig tartó tanulás bázisintézményévé kezd válni. A természet és ember kapcsolatának témáját az óvodás korosztálytól kezdve az elöregedő tiszazugi népesség egyre több idős embere felé szemléletesen és interaktívan mutatja be az állandó kiállításunk. A jelen fejlesztés során megvalósuló oktatóterem, és a virtuális pontok a kulcskompetenciák fejlesztése, a közösségi szerep, a társadalmi elismertség erősítése szempontjából nélkülözhetetlenek.
2010 508 Arany Egyszarvú Patika "Múzeumpedagógiai foglalkoztató és virtuális oktatópontok létrehozása a kőszegi Arany Egyszarvú Patikamúzeumban" 29128500 29128500 A projekt megvalósulásával lehetőség nyílik a Patikamúzeumban egy múzeumi közösségi tér, múzeumi foglalkoztató terem kialakítására, a múzeumpedagógiai foglalkozások megtartásához, a szükséges eszközökkel felszerelve. A tervezett fejlesztés keretén belül kerül sor - a foglalkoztató tér kiszolgáló helyiségeként - a mellékhelyiségek felújítására/kialakítására is. A kialakított térben folyó múzeumpedagógiai és közművelődési munka célja a természettudományok megismertetése, megkedveltetése a gyerekekkel. Az iskolai oktatás során szerzett ismeretek kibővítése, élményszerűvé tétele. A Patikamúzeum kiállításához jól társítható ismeretek bemutatása a képzőművészettől a biológián át a helytörténetig. Különböző IKT eszközök segítik az információk befogadását, az elmélyülését pedig az életkornak megfelelő foglalkozások során szerzett gyakorlati tapasztalások. A gyűjteményben való tájékozódás, a múzeumi környezetben szerzett pozitív élmény, elősegíti a gyermekek múzeumlátogató felnőtté válását.
2010 Régészeti látványraktár létrehozása a Somogy Megyei Múzeumban 65070142 65070142 Célok: 1. A múzeum a régészeti raktárában őrzött anyag bemutatásával hozzájáruljon intézményünk oktatási-képzési szerepének, múzeumpedagógiai tevékenységének erősítéséhez. Fontos feladat, hogy segítsük a kulturális örökség védelmének szükségességét megértetni, a mindennapi élet részévé tenni. 2. A régészeti anyag kronológiai rendben való bemutatása, tárolása. Megvalósítás lépései: 1.Összegző elemzés, majd ez alapján építészeti kialakítás, a fogyatékkal élők hozzáfárását segítő infrastrukturális és infokommunikációs elemekkel együtt 2.Berendezés (polcrendszer) beszerzése, régészeti leletek elrendezése a látványraktárban 3.IKT eszközök beszerzése, és installáció elkészítése, digitális katalógus készítése (saját forrás) 4.Nyilvánossági elemek (média, táblák, rendezvények) 5.Formális, informális és nem formális tanulási alkalmak a látványraktárban a továbbiakban folyamatosan (iskolai együttműködések alapján)
2010 Intercisa Múzeum - "A kőkortól az újkorig" látványtár kialakítása 49156076 49156076 A látványtár neve: A kőkortól a legújabbkorig Célja egy olyan bemutatótér létesítése, melyben a kiállításokban eddig nem látható, de Dunaújváros történetének szempontjából jelentős régészeti leleteket, néprajzi és újkori tárgyakat ismertetünk meg az érdeklődőkkel. A város egyik legjelentősebb régészeti lelőhelye a Rácdomb, mely a neolitikumtól szinte folyamatosan lakott. Az előkerült leletanyag alkotná a látványtárban elhelyezett anyag gerincét. Olyan korszakokat, amelyek a Rácdombon nem fordultak elő más, jelenleg a látogatók elől elzárt raktárakból válogatjuk: Néprajzi gyűjtemény: - a dunapentelei Deák István fazekasműhelyében a 20. sz. első harmadában készült leletegyüttes Helytörténeti gyűjtemény: - A dunapentelei Nagy Gyula géplakatos hagyatékából származó, saját készítésű gépmodellek, szerszámok, egyéb tárgyak. -Dunaújváros 1950-1980 közötti gazdasági, társadalmi, kulturális életével, oktatással, sporttal, egészségüggyel kapcsolatos plakettek, jelvények, érmek.
2010 699 BÁNYÁSZATTÖRTÉNETI MÚZEUM A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Bányászattörténeti Múzeum múzeumpedagógiai fejlesztése 10075183 10075183 A projekt keretében a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Bányászattörténeti Múzeumban egy virtuális ponttal rendelkező oktatói tér kialakítására kerül sor, mely minden korosztály fogadására alkalmas. A fejlesztés hozzájárul az egész életen át tartó tanulás megvalósulásához. Az oktató tér egyrészt múzeumpedagógiai foglalkoztató-teremként, másrészt igény szerint előadóteremként működhetne. A tervezett átalakításokkal alkalmassá válna arra, hogy párhuzamosan mindkét szerepet betöltse, és mindig az adott rendezvény igényeihez igazodjék. A helyiség múzeumi óra vagy foglalkozás céljára, konferenciateremként, de filmvetítésre is használható lehetne. A terem befogadóképessége változó: előadáshoz berendezve 50 fő, gyakorlati tevékenységhez 20-30 fő. Az oktatói tér informatikai fejlesztése a hangtechnika kialakításából, a digitális és informatikai eszközök beszerzéséből, valamint a vakok és gyengén látók részére speciális eszközök beszerzéséből áll. 
2010 Vasi Múzeumi Látványtár - A Vas Megyei Múzeumok Igazgatósága tanulmányi raktárának kialakítása a szombathelyi Pásztor utcában 93887540 93887540 A projekt keretein belül az elmúlt évben a Vas Megyei Múzeumok kezelésébe került raktárépületben alakítunk ki tanulmányi raktárt. Funkciója szerint túlmutat a raktározáson, hiszen olyan bemutatási módokat alkalmaz, amelyek lehetővé teszik az ott elhelyezett tárgyak teljes spektrumú bemutatását a hozzájuk tartozó háttérinformációk tanulmányozásának lehetőségével. Az tanulmányi raktárban oktatási célra is alkalmas tereket alakítunk ki, ahol megteremtjük a múzeumban felhalmozott tudás közvetítésének feltételeit. A különböző tudományágak által felsorakoztatott ismeretanyagot virtuális szemléltetéssel is társítjuk, így az elhelyezett tárgyak értelmezésére lehetőséget nyújtunk a különböző, az oktatásban szereplő célközönségnek. Szándékaink szerint ez az oktatási színtér alkalmas lesz arra, hogy a múzeum e módon is csatlakozzon az iskolai oktatáshoz, külső, hiteles helyszínként szolgálja a kompetencia és tudásalapú tanítást.
2010 652 Pásztói Múzeum A Pásztói Múzeum tanulmányi raktárának és múzeumpedagógiai oktatótermének kialakítása. 84061480 84061480 A Pásztói Múzeum tanulmányi raktárának, oktatótermének és virtuális pontjainak létrehozásával és működtetésével biztosítani szeretnénk a formális, informális, nem formális és az egész életen át tartó oktatásban résztvevők számára a múzeumi gyűjtemény, az állandó és időszaki kiállítási anyagok részletes megismerését és elsajátítását. Különösen nagy hangsúlyt kívánunk fektetni fejlesztésünk megvalósítása során a hátrányos helyzetűek és a fogyatékkal élők igényeire. Kreatív demonstrációs és szemléltető eszközök segítségével, valamint az információs pultok kialakításával a mai kor gyermekének és ifjúságának a figyelme is könnyebben leköthető. Az oktatási feladataink ellátása mellett a látogatók betekinthetnek a múzeum tanulmányi raktárába, plusz információhoz juthatnak, így is segítve a felnőttek élethosszig tartó tanulását. Korszerűen berendezett, jól felszerelt, az alkotókészséget és kreativitást fejlesztő múzeumi tér létrehozásával szeretnénk oktatási, képzési szerepünket erősíteni.