2019 |
771 |
"MATRICA" MÚZEUM |
"Időbolt" - Itt minden korszak kapható! |
14968882 |
14968882 |
„Időbolt” – Minden korszak kapható! Partner nevelési–oktatási intézmények: Százhalombattáról négy általános iskola (egy gimnázium is), egy szakgimnázium és gimnázium, egy óvoda és egy érdi általános iskola. Fő cél: a „Matrica” Múzeum hozzájáruljon a partner nevelési–oktatási intézmények tanórán és óvodai foglalkozáson kívüli személyiség- és kompetenciafejlesztéséhez (például anyanyelvi kommunikáció, szociális, kulturális, digitális kompetencia, tanulás tanulása), tudásgyarapításához, a nem formális és informális tanulási alkalmak bővítéséhez és a kulturális szolgáltatások, programkínálat fejlesztéséhez. Mindezekkel létrejöjjön a kreatív képességek kibontakoztatása, attitűdformálás, a hátrányos, halmozottan hátrányos gyermekek kulturális javakhoz való hozzáférése, az iskolai lemorzsolódás csökkentése. Részcélok: 1. A „Matrica” Múzeum nevelési–oktatási intézményekkel már több éve meglévő együttműködéseinek fejlesztése, és újabb intézmények bevonása a partnerségbe úgy, hogy a Múzeum figyelembe veszi a korábbi tapasztalatait és az intézmények igényeit. 2. Az esélyegyenlőség megteremtése, a felzárkóztatásban és tehetséggondozásban való részvétel, közösségfejlesztés nem formális és informális tanulási környezetben múzeumpedagógiai módszerekkel megalapozva az egész életen át tartó tanulás folyamatát. Célcsoport: az óvodai nevelésben és a köznevelésben résztvevő gyermekek, különösen a szociokulturális hátrányokkal érintettek. Tervezett tevékenységek: több foglalkoztatási forma is megvalósul úgy, hogy azok szorosan kapcsolódnak a nevelési–oktatási intézmények pedagógiai programjához, és tartalmi, módszertani újításokat tartalmaznak. A tevékenységek alapját képezik: a Múzeum több mint tíz éves pedagógiai munkája, az EFOP-3.3.3 projektben létrejött eredmények, a már megvalósult mintaprojektek, és a tanácsadói-koordinátori hálózat. 1. Százhalombattai 1. Számú Általános Iskola Táborok: Őskori táborok a Régészeti Parkban kézművességgel 2 x 6 fő Vetélkedő: Helytörténeti vetélkedő a helyi általános iskoláknak 2 x 5 fő Foglalkozássorozat: Helytörténeti foglalkozások a „Matrica” Múzeum állandó kiállításában kézműves foglalkozással 2 x 220 felső tagozat 2. Százhalombattai Eötvös Loránd Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Tagozatos Általános Iskola Táborok: Őskori táborok a Régészeti Parkban kézművességgel 2 x 6 fő Vetélkedő: Helytörténeti vetélkedő a helyi általános iskoláknak 2 x 5 fő Témahét: Helytörténeti foglalkozások az állandó kiállításban kézművességgel kapcsolódva két tanév iskolai témahetéhez 2 x 200 fő alsós Felsősök foglalkozása a Régészeti Parkban kézműves foglalkozással a régész munkájáról két tanévben 2 x 200 fő 3. Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium Táborok: Őskori táborok a Régészeti Parkban kézművességgel 2 x 6 fő Vetélkedő: Helytörténeti vetélkedő a helyi általános iskoláknak 2 x 5 fő Tehetséggondozó kiscsoport: A Kutató Gyerekek Tudományos Konferenciájára készülő, helytörténetet kutató 2 x 8 tanuló képzése Témahét: Római kori foglalkozások kézművességgel a tananyaghoz kapcsolódva 40 fő 5. osztályossal, helyi témájú érettségi tétel kidolgozásához kapcsolódva 40 fő 11. évfolyamossal Helytörténeti múzeumpedagógiai foglalkozásai az állandó kiállításban kézművességgel kapcsolódva két tanév iskolai témahetéhez 2 x 200 fő alsósnak Témanap: Pályaválasztáshoz kapcsolódó foglalkozás a régész munkájáról 60 fő 6. és 8. osztályosnak 4. Százhalombattai Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Táborok: Őskori táborok a Régészeti Parkban kézművességgel 2 x 6 fő Vetélkedő: Helytörténeti vetélkedő a helyi általános iskoláknak 2 x 5 fő Témanap: Régészeti-természeti tanösvény feldolgozása foglalkozással két tanévben 2 x 80 fő 3. és 4. osztályos Helytörténeti múzeumpedagógiai foglalkozások az állandó kiállításban kézművességgel kapcsolódva két tanév iskolai témahetéhez 2 x 80 fő 1. és 2. osztályos Őskori foglakozások a Régészeti Parkban kézművességgel 80 fő 2. és 3. osztályos Pályaválasztáshoz kapcsolódó foglalkozás a régész munkájáról 40 fő 5. osztályos 5. Százhalombattai Pitypangos Óvoda Témahét: ArchaeOvi foglalkozás a Régészeti Parkban kézműves tevékenységgel 2 x 60 fő Témanap: A „Matrica” Múzeum állandó kiállításához kapcsolódó múzeumpedagógiai foglalkozás tárgyalkotó tevékenységgel 2 x 60 fő 6. Érdi Szakképzési Centrum Százhalombattai Széchenyi István Szakgimnáziuma és Gimnáziuma Témanap: Fenntarthatósági Témahéthez kapcsolódó foglalkozások két tanévben 2 x 20 fő Európai Szakképzési Héthez kapcsolódó foglalkozások két tanévben 2 tanévben 2 x 20 fő 7. Érdi Batthyányi Sportiskolai Általános Iskola Témahét: Őskori foglakozások a Régészeti Parkban kézművességgel 80 fő 5–6. évfolyam Pályaválasztáshoz kapcsolódó foglalkozás a régész munkájáról 80 fő 7–8. évfolyam Foglalkozás a Régészeti Parkban kézművességgel a régész munkájáról 40 fő 5. évfolyam Régészeti-természeti tanösvény feldolgozása foglalkozással 80 fő 3–4. évfolyam |
2019 |
771 |
"MATRICA" MÚZEUM |
"Időbolt" - Itt minden korszak kapható! |
14968882 |
14968882 |
„Időbolt” – Minden korszak kapható! Partner nevelési–oktatási intézmények: Százhalombattáról négy általános iskola (egy gimnázium is), egy szakgimnázium és gimnázium, egy óvoda és egy érdi általános iskola. Fő cél: a „Matrica” Múzeum hozzájáruljon a partner nevelési–oktatási intézmények tanórán és óvodai foglalkozáson kívüli személyiség- és kompetenciafejlesztéséhez (például anyanyelvi kommunikáció, szociális, kulturális, digitális kompetencia, tanulás tanulása), tudásgyarapításához, a nem formális és informális tanulási alkalmak bővítéséhez és a kulturális szolgáltatások, programkínálat fejlesztéséhez. Mindezekkel létrejöjjön a kreatív képességek kibontakoztatása, attitűdformálás, a hátrányos, halmozottan hátrányos gyermekek kulturális javakhoz való hozzáférése, az iskolai lemorzsolódás csökkentése. Részcélok: 1. A „Matrica” Múzeum nevelési–oktatási intézményekkel már több éve meglévő együttműködéseinek fejlesztése, és újabb intézmények bevonása a partnerségbe úgy, hogy a Múzeum figyelembe veszi a korábbi tapasztalatait és az intézmények igényeit. 2. Az esélyegyenlőség megteremtése, a felzárkóztatásban és tehetséggondozásban való részvétel, közösségfejlesztés nem formális és informális tanulási környezetben múzeumpedagógiai módszerekkel megalapozva az egész életen át tartó tanulás folyamatát. Célcsoport: az óvodai nevelésben és a köznevelésben résztvevő gyermekek, különösen a szociokulturális hátrányokkal érintettek. Tervezett tevékenységek: több foglalkoztatási forma is megvalósul úgy, hogy azok szorosan kapcsolódnak a nevelési–oktatási intézmények pedagógiai programjához, és tartalmi, módszertani újításokat tartalmaznak. A tevékenységek alapját képezik: a Múzeum több mint tíz éves pedagógiai munkája, az EFOP-3.3.3 projektben létrejött eredmények, a már megvalósult mintaprojektek, és a tanácsadói-koordinátori hálózat. 1. Százhalombattai 1. Számú Általános Iskola Táborok: Őskori táborok a Régészeti Parkban kézművességgel 2 x 6 fő Vetélkedő: Helytörténeti vetélkedő a helyi általános iskoláknak 2 x 5 fő Foglalkozássorozat: Helytörténeti foglalkozások a „Matrica” Múzeum állandó kiállításában kézműves foglalkozással 2 x 220 felső tagozat 2. Százhalombattai Eötvös Loránd Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Tagozatos Általános Iskola Táborok: Őskori táborok a Régészeti Parkban kézművességgel 2 x 6 fő Vetélkedő: Helytörténeti vetélkedő a helyi általános iskoláknak 2 x 5 fő Témahét: Helytörténeti foglalkozások az állandó kiállításban kézművességgel kapcsolódva két tanév iskolai témahetéhez 2 x 200 fő alsós Felsősök foglalkozása a Régészeti Parkban kézműves foglalkozással a régész munkájáról két tanévben 2 x 200 fő 3. Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium Táborok: Őskori táborok a Régészeti Parkban kézművességgel 2 x 6 fő Vetélkedő: Helytörténeti vetélkedő a helyi általános iskoláknak 2 x 5 fő Tehetséggondozó kiscsoport: A Kutató Gyerekek Tudományos Konferenciájára készülő, helytörténetet kutató 2 x 8 tanuló képzése Témahét: Római kori foglalkozások kézművességgel a tananyaghoz kapcsolódva 40 fő 5. osztályossal, helyi témájú érettségi tétel kidolgozásához kapcsolódva 40 fő 11. évfolyamossal Helytörténeti múzeumpedagógiai foglalkozásai az állandó kiállításban kézművességgel kapcsolódva két tanév iskolai témahetéhez 2 x 200 fő alsósnak Témanap: Pályaválasztáshoz kapcsolódó foglalkozás a régész munkájáról 60 fő 6. és 8. osztályosnak 4. Százhalombattai Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Táborok: Őskori táborok a Régészeti Parkban kézművességgel 2 x 6 fő Vetélkedő: Helytörténeti vetélkedő a helyi általános iskoláknak 2 x 5 fő Témanap: Régészeti-természeti tanösvény feldolgozása foglalkozással két tanévben 2 x 80 fő 3. és 4. osztályos Helytörténeti múzeumpedagógiai foglalkozások az állandó kiállításban kézművességgel kapcsolódva két tanév iskolai témahetéhez 2 x 80 fő 1. és 2. osztályos Őskori foglakozások a Régészeti Parkban kézművességgel 80 fő 2. és 3. osztályos Pályaválasztáshoz kapcsolódó foglalkozás a régész munkájáról 40 fő 5. osztályos 5. Százhalombattai Pitypangos Óvoda Témahét: ArchaeOvi foglalkozás a Régészeti Parkban kézműves tevékenységgel 2 x 60 fő Témanap: A „Matrica” Múzeum állandó kiállításához kapcsolódó múzeumpedagógiai foglalkozás tárgyalkotó tevékenységgel 2 x 60 fő 6. Érdi Szakképzési Centrum Százhalombattai Széchenyi István Szakgimnáziuma és Gimnáziuma Témanap: Fenntarthatósági Témahéthez kapcsolódó foglalkozások két tanévben 2 x 20 fő Európai Szakképzési Héthez kapcsolódó foglalkozások két tanévben 2 tanévben 2 x 20 fő 7. Érdi Batthyányi Sportiskolai Általános Iskola Témahét: Őskori foglakozások a Régészeti Parkban kézművességgel 80 fő 5–6. évfolyam Pályaválasztáshoz kapcsolódó foglalkozás a régész munkájáról 80 fő 7–8. évfolyam Foglalkozás a Régészeti Parkban kézművességgel a régész munkájáról 40 fő 5. évfolyam Régészeti-természeti tanösvény feldolgozása foglalkozással 80 fő 3–4. évfolyam |
2019 |
177 |
MAGYAR MEZŐGAZDASÁGI MÚZEUM ÉS KÖNYVTÁR |
Másolat - Mindennapi élet a kúriában és a régi faluban |
29667177 |
29667177 |
Kulturális intézmények a köznevelés eredményességéért |
2019 |
99 |
Magyar Természettudományi Múzeum |
Élet(tér)kép - Iránytű a természet felfedezéséhez |
24906781 |
24906781 |
Múzeumunk kiemelt feladata a környezeti nevelés módszertanának fejlesztése, ezzel az idővel a munkaerőpiacra belépő gyerekek és fiatalok, de rajtuk keresztül szüleik, családjuk szemléletének a környezetvédelem szempontjából pozitív irányú változtatása is. A természettudományok, elsősorban a biológia és a földtudományok iránti érdeklődés, a tanulási vágy felkeltésével törekszünk a korai iskolaelhagyás csökkentésére és a továbbtanulás iránti igény növelésére. A projekt elsődleges célcsoportját az óvodában és közoktatási-köznevelési intézményekben tanuló gyermekek, diákok alkotják, az általános iskola befejezéséig. A gyermekek egy része egészséges családi környezetben élő, az iskolában jól teljesítő, motivált, érdeklődő, másik részük szociokulturális hátránnyal érintett, hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű, képességében átlag alatt teljesítő. A fejlesztés célja új programcsomagok kidolgozása, melyek segítségével terveink szerint a köznevelésben résztvevő tanulók és az óvodai nevelésben résztvevő gyermekekben felkeltjük a megismerés igényét, készségeket, kompetenciákat alakítunk ki, vagy fejlesztjük azokat és motiváló, orientáló attitűdjüket pozitív irányba tereljük. tudásának és készségeinek fejlesztése érdekében. A tanórán kívüli nem formális tanulási formák előtérbe helyezésével az ismeretek bővítésén túl szeretnénk pozitív hatással lenni a gyermekek önkifejező, problémamegoldó képességére, javítani kapcsolatteremtő készségüket és növelni önbizalmukat. A projektbe bevont intézmények kiválasztásával igyekszünk elérni a szociokulturális hátrányok és a területi egyenlőtlenségek csökkentését. A tervezett tevékenységünkkel hozzájárulunk a műveltségi szint emeléséhez, a tudásgyarapításhoz, az új információk rendszerezéséhez, a döntésképesség fejlesztéséhez. Segítjük a szóbeli és írásbeli szövegalkotásra és az önálló és csoportos alkotómunkára való képességet és az együttműködési készséget. Foglalkozásaink személyiségükben is érintik a gyermekeket, önismeretük gazdagodik, problémamegoldásuk, konfliktuskezelésük, szociális képességük is fejlesztésre kerül. A tanulási és gondolkodási kultúrájuk fejlődik, környezettudatos magatartás alakul ki náluk. Kiemelt feladat az egészséges életmódra nevelés, a környezeti nevelés, az érzelmi nevelés, a szocializáció és az anyanyelvi nevelés. Programjaink az Óvodai nevelés országos alapprogramjához, a Nemzeti alaptantervhez, az általános iskolák kerettanterveihez és a Magyar Természettudományi Múzeum kiállításaihoz szervesen kapcsolódó komplex programok. A gyerekek életkori sajátosságait előtérbe helyezve, szeretnénk megismertetni velük az élővilág összetett rendszerét, lehetőleg testközelből. A foglalkozások során fontos szerepe lesz az önálló információszerzésnek, az ok-okozati összefüggések feltárásának, a kollaboratív feladatmegoldásnak, a szerepjátékoknak, az érveken és a tényeken alapuló vitának, a probléma és a jelenség alapú tanulásnak. Programjaink segítségével az élővilág megismerésén keresztül szeretnénk pozitív érzelmi kötődés kialakítani, és ennek segítségével fejleszteni a gyerekek környezettudatos, a természet értékeit szem előtt tartó szemléletét. Az óvodás korosztálynak témanapokon át a népmesék, állatmesék és a népszerű rajzfilmek figuráin keresztül mutatjuk be az élőlények kitalált és valós tulajdonságait, az őket körülvevő természetet és az évszakok változását. Az alsó tagozatosok témanapok keretében a tájékozódás, az egyes élőhelyek élővilága (vizes élőhelyek, erdők, mezők, a talaj), illetve a környezet védelmének fontosságával ismerkednek. Akik a természet titkaival részletesebben is meg szeretnének ismerkedni, erre szakköreink nyújtanak lehetőséget. A természettudományok, ezen belül a zoológia, a botanika, a paleontológia, a geológia és az antropológia tudomány iránt érdeklődő diákok számára szervezzük a szakkört. Miközben a diákok megismerik a Magyar Természettudományi Múzeum kiállításait, gyűjteményeit sokrétű ismeretet szerezhetnek az őket érdeklő természettudományos témák köréből. Megismerkedhetnek a múzeum működésével, a muzeológus és a múzeumpedagógus szakma feladataival, kihívásaival. A cél a jövendő természettudományos kutatógeneráció tehetséggondozása, egy-egy téma iránt érdeklődő fiatalok csillapíthatatlan kíváncsiságának, információéhségének kielégítése. A program újszerűsége, egyedisége abban áll, hogy a természettudományos ismeretátadást a múzeum egyedülálló gyűjteménye, nemzetközileg elismert szakemberei segítik egy-egy témakör jelenségalapú elemzésén keresztül. A megvalósítás időszaka alatt két nyári tábort és versenyeket is szervezünk. A program megvalósítása érdekében 7 oktatási-nevelési intézménnyel kötöttünk együttműködési megállapodást, hat általános iskolával egy óvodával. A projektbe bevont gyereke száma 595 fő, ebből 60 gyerek óvodás. hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek száma 110 fő. |
2018 |
174 |
Iparművészeti Múzeum |
Régi magyar mesterségek nyomában |
25000000 |
25000000 |
A Régi magyar mesterségek nyomában című projekt tematikájának középpontjában a régi magyar mesterségek állnak, elsősorban az asztalos-, ötvös-, szabó-, órás-, kályhamester és fazekasmester. A projekt közvetett célja, hogy támogassa a nevelési-oktatási intézmények tanulóinak (7-14 éveseknek) tanórán kívüli, és az óvodás gyermekek óvodai foglalkozáson kívüli kompetenciafejlesztését, ismeret- és tudásgyarapítását a mesterségekről, különböző foglalkoztatási formák, mint például tehetséggondozó, -fejlesztő, felzárkóztató kiscsoport, témanapok, műhely-és klubfoglalkozás, kulturális órák keretében. A foglalkoztatási formák kiválasztása során arra törekedtünk, hogy olyan tevékenységek kerüljenek előtérbe, amelyek korábban nem voltak jellemzőek, azonban beilleszthetőek az adott óvoda, általános iskola pedagógiai programjába, a létszám, a megvalósítás alkalma, óraszáma pedig reálisan teljesíthető. További cél, hogy növeljük a Nagytétényi Kastély és a Ráth György-villa ismertségét, az esélyegyenlőség figyelembe vételével erősítsük közoktatási szerepvállalását helyi és országos szinten is. A Kastélyban és a Ráth-villában a nem formális és informális tanulási alkalmak keretében lehetősége lesz az óvodásoknak, illetve általános iskolásoknak, valamint a szociálisan hátrányos helyzetűeknek megismernie a különböző szakmákat, ezzel is hozzájárulva a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentéséhez. A különböző mesterségek játékos, interaktív oktatásával, a különböző szakmák mélyebb megismerésével ez a struktúra alkalmazható lesz a lemorzsolódást megelőző iskolai pedagógiai folyamatok fejlesztésérére és segíti a diákokat a szakmaválasztás és pályaválasztás során is. Így a különböző mesterségek megismerése hozzájárulhat a résztvevők pályaorientációjának kedvező alakulásához, mindezek mellett a tanulók képesek lesznek a múzeumban elsajátított ismereteket felhasználni az iskolai tanórákon is. A Régi magyar mesterségek nyomában projekt közvetlen célja, hogy a köznevelésben résztvevő tanulók és az óvodai nevelésben résztvevő gyermekek tudásának és készségének fejlesztése nem formális és informális tanulási eszközökkel valósuljon meg, valamint az esélyegyenlőség erősítése és a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek esélyeinek növelése. Ezen célok elérése érdekében kívánjuk bevonni a szociokulturális hátrányokkal érintetteket, az életkorukhoz képest alulteljesítő gyerekeket. A projektben az együttműködő nevelési-oktatási intézmények óvodai vagy iskolai pedagógiai programjának elemeihez kapcsolódóan 4 új tematikával (tehetséggondozó, -fejlesztő, felzárkóztató kiscsoport, kulturális óra, témanap, műhely- és klubfoglalkozás) és új, innovatív pedagógiai módszerek alkalmazásával fejleszti a múzeum múzeumpedagógiai eszköztárát. Az új csoportos munkamódok között szerepel a frontális oktatás helyett a nagycsoportos, a páros és a kiscsoportos kooperatív tanulás, valamint a részben egyénre szabott feladatok megoldása, amelyekkel elősegíthető az egymásra figyelés, a felszabadult jelenlét, az együttműködő, egymást kölcsönösen segítő magatartás és a személyes motiváltság, sikerélmény. A projekt új, innovatív oktatási módszerei között első helyen szerepel a szövegek helyett a tárgyakkal tanulás, a felfedező módszer - a szülők bevonásával, az affektív módszer és a papírszínház alkalmazása, aztán maga a tárgyalkotás, a történetmesélés és a szerepjáték, szituációs gyakorlatok, a tanulókkal közös megbeszélés (vita) és szemléltetés (bemutatás). Mindezek segítik megteremteni a feltételeket a hatékony ismeretszerzéshez, a szerepjáték oldott légkörének kialakításához, a kreatív alkotómunkához és művészeti tevékenységhez. A projekt mérföldkövei és az ezekhez kapcsolódó dátumok, események: 1. mérföldkő 2020.január 1. A bevont tanulók és gyermekek száma a tervezett létszám 40 %-a és az összes elszámolható költség legalább 20 %-áról kifizetési igénylés kerül benyújtásra. 2. mérföldkő 2021.12.15. A bevont tanulók és gyermekek száma a tervezett létszám 100 %-a, ebből a hátrányos helyzetűek és halmozottan hátrányos helyzetűek aránya eléri a 15%-ot. Projekt szinten az összes elszámolható költség legalább 90 %-áról kifizetési igénylés kerül benyújtásra. |
2018 |
147 |
Magyar Nemzeti Múzeum |
MNM Palóc Múzeuma a köznevelés eredményességéért |
29494505 |
29494505 |
EFOP Kulturális intézmények a köznevelés eredményességéért |
2018 |
174 |
Iparművészeti Múzeum |
Régi magyar mesterségek nyomában |
25000000 |
25000000 |
A Régi magyar mesterségek nyomában című projekt tematikájának középpontjában a régi magyar mesterségek állnak, elsősorban az asztalos-, ötvös-, szabó-, órás-, kályhamester és fazekasmester. A projekt közvetett célja, hogy támogassa a nevelési-oktatási intézmények tanulóinak (7-14 éveseknek) tanórán kívüli, és az óvodás gyermekek óvodai foglalkozáson kívüli kompetenciafejlesztését, ismeret- és tudásgyarapítását a mesterségekről, különböző foglalkoztatási formák, mint például tehetséggondozó, -fejlesztő, felzárkóztató kiscsoport, témanapok, műhely-és klubfoglalkozás, kulturális órák keretében. A foglalkoztatási formák kiválasztása során arra törekedtünk, hogy olyan tevékenységek kerüljenek előtérbe, amelyek korábban nem voltak jellemzőek, azonban beilleszthetőek az adott óvoda, általános iskola pedagógiai programjába, a létszám, a megvalósítás alkalma, óraszáma pedig reálisan teljesíthető. További cél, hogy növeljük a Nagytétényi Kastély és a Ráth György-villa ismertségét, az esélyegyenlőség figyelembe vételével erősítsük közoktatási szerepvállalását helyi és országos szinten is. A Kastélyban és a Ráth-villában a nem formális és informális tanulási alkalmak keretében lehetősége lesz az óvodásoknak, illetve általános iskolásoknak, valamint a szociálisan hátrányos helyzetűeknek megismernie a különböző szakmákat, ezzel is hozzájárulva a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentéséhez. A különböző mesterségek játékos, interaktív oktatásával, a különböző szakmák mélyebb megismerésével ez a struktúra alkalmazható lesz a lemorzsolódást megelőző iskolai pedagógiai folyamatok fejlesztésérére és segíti a diákokat a szakmaválasztás és pályaválasztás során is. Így a különböző mesterségek megismerése hozzájárulhat a résztvevők pályaorientációjának kedvező alakulásához, mindezek mellett a tanulók képesek lesznek a múzeumban elsajátított ismereteket felhasználni az iskolai tanórákon is. A Régi magyar mesterségek nyomában projekt közvetlen célja, hogy a köznevelésben résztvevő tanulók és az óvodai nevelésben résztvevő gyermekek tudásának és készségének fejlesztése nem formális és informális tanulási eszközökkel valósuljon meg, valamint az esélyegyenlőség erősítése és a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek esélyeinek növelése. Ezen célok elérése érdekében kívánjuk bevonni a szociokulturális hátrányokkal érintetteket, az életkorukhoz képest alulteljesítő gyerekeket. A projektben az együttműködő nevelési-oktatási intézmények óvodai vagy iskolai pedagógiai programjának elemeihez kapcsolódóan 4 új tematikával (tehetséggondozó, -fejlesztő, felzárkóztató kiscsoport, kulturális óra, témanap, műhely- és klubfoglalkozás) és új, innovatív pedagógiai módszerek alkalmazásával fejleszti a múzeum múzeumpedagógiai eszköztárát. Az új csoportos munkamódok között szerepel a frontális oktatás helyett a nagycsoportos, a páros és a kiscsoportos kooperatív tanulás, valamint a részben egyénre szabott feladatok megoldása, amelyekkel elősegíthető az egymásra figyelés, a felszabadult jelenlét, az együttműködő, egymást kölcsönösen segítő magatartás és a személyes motiváltság, sikerélmény. A projekt új, innovatív oktatási módszerei között első helyen szerepel a szövegek helyett a tárgyakkal tanulás, a felfedező módszer - a szülők bevonásával, az affektív módszer és a papírszínház alkalmazása, aztán maga a tárgyalkotás, a történetmesélés és a szerepjáték, szituációs gyakorlatok, a tanulókkal közös megbeszélés (vita) és szemléltetés (bemutatás). Mindezek segítik megteremteni a feltételeket a hatékony ismeretszerzéshez, a szerepjáték oldott légkörének kialakításához, a kreatív alkotómunkához és művészeti tevékenységhez. A projekt mérföldkövei és az ezekhez kapcsolódó dátumok, események: 1. mérföldkő 2020.január 1. A bevont tanulók és gyermekek száma a tervezett létszám 40 %-a és az összes elszámolható költség legalább 20 %-áról kifizetési igénylés kerül benyújtásra. 2. mérföldkő 2021.12.15. A bevont tanulók és gyermekek száma a tervezett létszám 100 %-a, ebből a hátrányos helyzetűek és halmozottan hátrányos helyzetűek aránya eléri a 15%-ot. Projekt szinten az összes elszámolható költség legalább 90 %-áról kifizetési igénylés kerül benyújtásra. |